-
ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΟΜΙΛΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ «ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ» – FOLLOWING EL GRECO’S PATHS
Μαθητές και των τεσσάρων ομίλων, μαζί με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς, κα Δήμητρα Βάντζου, κα Ευαγγελία Γεώργα Διευθύντρια του σχολείου μας, κα Σοφία Σβάρνα και κα Κορωνάκη Δέσποινα, προσέφεραν παρουσιάσεις των εργασιών των ομίλων τους, αλλά και εικαστικό εργαστήριο, αφήγηση κ θεατρικό δρώμενο μετά μουσικής στο ισπανικό δημοτικό σχολείο «La Gaviota» καθώς και στον Ελληνικό Πολιτιστικό Σύλλογο Μαδρίτης GREMA -Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας για Ισπανούς και Ελληνες μαθητές της Μαδρίτης, αντίστοιχα.
Επιπλέον, ακολουθώντας τα ίχνη του Ελ Γκρέκο, επισκέφτηκαν την πόλη Τολέδο, τόπο κατοικίας του Έλληνα ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, αλλά και σημαντικά μουσεία όπως το El Prado και το Reina Sofia, προκειμένου να θαυμάσουν από κοντά μερικά από τα σπουδαιότερα αλλά και εμβληματικότερα έργα του. Ακολουθούν χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από το ταξίδι στην Μαδρίτη με τις παρουσιάσεις, τα εργαστήρια, αλλά και τις επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν.
Περισσότερα στην θέση https://online.fliphtml5.com/sgilx/ylyx/
-
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Μαρία Καλλας


Για να δείτε σχετικό βίντεο, πατήστε ΕΔΩ.
-
Συμμετοχή στην ημερίδα «Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης σε προγράμματα eTwinning»






Στο Α΄ μέρος της ημερίδας παρουσιάστηκαν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης με ελεύθερη εφαρμογή προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς τόσο στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (Erasmus, e-Twinning) όσο και της διδακτικής των ξένων γλωσσών για εφαρμογή στο ξενόγλωσσο μάθημα για καθηγητές Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην ημερίδα συμμετείχαν μαθητές/μαθήτριες Προτύπων Σχολείων Αττικής καθώς και Σχολεία του Πειραιά. Στο Β’ μέρος έγινε παρουσίαση των εργαλείων αυτών από τους μαθητές σε δραστηριότητες που είχαν σχεδιαστεί για τους σκοπούς της ημερίδας. Συγκεκριμένα, οι μαθητές του Γ3 (γαλλόφωνο τμήμα) παρουσίασαν με το εργαλείο genial.ly τον ψηφιακό οδηγό Ολυμπιακών Αγώνων ΠΑΡΙΣΙ 2024, για τον οποίο βραβεύτηκαν από το Γαλλικό Ινστιτούτο στον εθνικό διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2024 στην κατηγορία επιπέδου γλωσσομάθειας Β2. Αντίστοιχα τα τμήματα Γ1 και Γ2 παρουσίασαν το εργαλείο kahoot.it και ετοίμασαν ψηφιακά κουίζ με θεματική σχετική με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, στα οποία το κοινό συμμετείχε ενεργά.
Η ενδεκαμελής αντιπροσωπεία του σχολείου μας συνοδεύτηκε από την καθηγήτρια Παχούλη Αγνή.
Η υπεύθυνη καθηγήτρια,
Παλαβιτσίνη Νερίνα
-
Επίσκεψη των μελών του Ομίλου “Ευρωπαϊκό σχολικό ραδιόφωνο” στον ραδιοφωνικό σταθμό ΚΑΝΑΛΙ 1 του Πειραιά
Η καθηγήτρια,
Μακρή Μαρία
-
Δράση στα πλαίσια του μαθήματος της Γαλλικής Γλώσσας





Οι μαθητές και οι μαθήτριες ετοιμάζουν ερωτήματα προς αυτούς, που γνωστοποιούνται στη Γραμματεία του Ινστιτούτου, και στη συνέχεια έχουν την ευκαιρία να τους θέσουν οι ίδιοι τα ερωτήματά τους. Έτσι λοιπόν τη Δευτέρα 5/2/24 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Γ3 και Α3 του σχολείου μας είχαν την ευκαρία να γνωρίσουν και να απευθύνουν τα ερωτήματά τους στον Ολυμπιονίκη του παρα σερφ Eric Dargent, ο οποίος ακρωτηριάστηκε από επίθεση καρχαρία στον Ινδικό Ωκεανό. Αυτό όμως δεν τον αποθάρρυνε να εγκαταλείψει το πάθος του για τη θάλασσα και για το άθλημα.
Την Παρασκευή 9/2/24 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ1 και Α2 είχαν την τιμή να γνωρίσουν τη Γαλλίδα πρωταθλήτρια της παρα-ιππασίας Chiara Zenati. Η εκ γενετής αναπηρία της στο χέρι δεν την εμπόδισε να φτάσει τόσο ψηλά.
Ευχαριστούμε θερμά το Γαλλικό Ινστιτούτο!!!
Η καθηγήτρια,
Παλαβιτσίνη Νερίνα
-
Επίσκεψη στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας

Η καθηγήτρια,
Βάντζου Δήμητρα
-
Γιορτή της κρέπας στο μάθημα των Γαλλικών




Το γαλλικό έθιμο τίμησαν, με βιωματικό τρόπο, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2, με την Καθηγήτριά τους κα. Παλαβιτσίνη Νερίνα, απολαμβάνοντας νοστιμότατες αλμυρές και γλυκές κρέπες ενώ παράλληλα παρακολούθησαν εκπαιδευτικά video για το ίδιο θέμα.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε στο μαθητή Γιάννη Μπερκετλή, που είχε τη γενναιοδωρία και την οργανωτικότητα να φτιάξει κρέπες για …. τους μαθητές και τις μαθήτριες όλου του ορόφου!!
-
Η Ιωνίδειος πάει Δημόκριτο!






Τα παιδιά ενημερώθηκαν για την νανοτεχνολογία, πειραματίστηκαν, μελέτησαν μικροσκόπια, έφτιαξαν τις ομάδες τους και παρουσίασαν τις υποθέσεις τους σαν μικροί ερευνητές! Έφτιαξαν κύκλωμα με γραφίτη και παρήγαγαν εντυπωσιακά πολυμερικά σταγονίδια!!
Στη συνέχεια έπαιξαν το παιχνίδι της «γιγάντιας νανομαχίας» με την μπλε και πορτοκαλί ομάδα να συμμετέχουν και να συναγωνίζονται για τις πιο σωστές απαντήσεις!!
Τέλος γνώρισαν το ρομπότ που υπάρχει στη βιβλιοθήκη του ΕΚΕΦΕ και έμαθαν όλα τα μυστικά του!!
Ήταν μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή εμπειρία για τα παιδιά, το διασκέδασαν πάρα πολύ και γύρισαν πίσω γεμάτα με όμορφες εμπειρίες.
-
Σχολική συναυλία με τους Alcedo Folk Band – Καινοτόμα Δράση στο μάθημα της Μουσικής – «Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΩΣ ΑΫΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ»

Οι μαθητές έζησαν μια πρωτόγνωρη εμπειρία, καθώς σε διάρκεια μίας ώρας και κάτι, ήρθαν σε επαφή με ρεπερτόριο τραγουδιών από διαφορετικούς λαούς και σε διαφορετικές γλώσσες. Η μπάντα αποτελείτο από επαγγελματίες μουσικούς που έπαιξαν πολλά και ασυνήθιστα μουσικά όργανα (βιολί, κιθάρα, κρουστά, φλάουτο, τούμπα, φαγκότο) σε ευφάνταστες ενορχηστρώσεις ειδικά προορισμένες για παιδιά.
Με διαδραστικό και μουσικό βιωματικό τρόπο, και μέσω της αφήγησης της ιστορίας της αλκυόνης (από όπου και το όνομα της μπάντας), ενός μικρού πουλιού που ταξιδεύοντας συναντά άλλα πουλιά, αλλά και μουσικές παραδόσεις διαφορετικών τόπων, οι μουσικοί στην συναυλία συνέβαλαν ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν την διαπολιτισμικότητα μέσω μουσικής, την μουσική ποικιλομορφία, και την αξία της μουσικής ως άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας, κάτι που άλλωστε στοχεύει και το ίδιο το μάθημα της μουσικής.
Παράλληλα οι μαθητές-τριες συμμετείχαν ενεργά, τραγουδώντας τους στίχους τραγουδιών που προηγουμένως είχαν διδαχθεί στο μάθημα της μουσικής και οι οποίοι προβάλλονταν στην σκηνή καθόλη τη διάρκεια της συναυλίας. Έτσι διαμόρφωναν οι ίδιοι την αισθητική και καλλιτεχνική εμπειρία, αλλά και την ατμόσφαιρα της αίθουσας σε πραγματικό χρόνο. Τα μαθησιακά αποτελέσματα αποτυπώθηκαν πολλαπλώς, μεταξύ άλλων και με ερωτηματολόγια που δόθηκαν στους μαθητές το επόμενο διάστημα, από όπου φάνηκε η απόλαυση της μουσικής εμπειρίας, η βιωματική ανακάλυψη και κατάκτηση της γνώσης, η έκπληξη για μουσικές κουλτούρες που δεν γνώριζαν, και τα θετικά συναισθήματα που γεννήθηκαν από τη συμμετοχική μουσική εμπειρία, όπου αντί να μιλάμε ΓΙΑ την μουσική, γινόμαστε εμείς οι ίδιοι Η ΜΟΥΣΙΚΗ.
Η εκπαιδευτικός
Σοφία Σβάρνα
-
Επίσκεψη των μαθητών-τριων του Ομίλου “Πάμε Μουσείο” στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο








Η Αιγυπτιακή Συλλογή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κατέχει σημαντική θέση παγκοσμίως λόγω του πλούτου, της ποιότητας και της σπανιότητας των αντικειμένων της. Τον πυρήνα της Συλλογής αποτελούν οι μεγάλες δωρεές δύο φιλότεχνων ομογενών από την Αίγυπτο, του Ιωάννη Δημητρίου και του Αλέξανδρου Ρόστοβιτς, που προσφέρθηκαν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο το 1880 και το 1904 αντίστοιχα. Η Συλλογή εμπλουτίστηκε από τις δωρεές της Ελληνικής Αρχαιολογικής Εταιρείας το 1894, της Αιγυπτιακής κυβέρνησης το 1893, άλλες μεμονωμένες μικρότερες δωρεές, καθώς και αντικείμενα προερχόμενα από ανασκαφές στον Ελλαδικό χώρο. Περιλαμβάνει εκθέματα από όλα τα Βασίλεια (Αρχαίο, Μέσο, Νέο), την Ύστερη Περίοδο, και την Ελληνορωμαϊκή Εποχή. Στην επίσκεψη ο σκοπός είναι να έρθουμε σε επαφή με τον μυστηριώδη κόσμο της αρχαίας Αιγύπτου, τους φαραώ και τις υπόλοιπες κοινωνικές τάξεις, τους ναούς, τις πυραμίδες και τις μούμιες που δείχνουν την βαθιά πίστη των αρχαίων Αιγυπτίων στη συνέχεια της ζωής στον άλλο κόσμο, όπως και τη θρησκεία με τους ζωόμορφους θεούς της αρχαίας Αιγύπτου. Οι μαθητές είχαν ήδη χωριστεί σε ομάδες για να δώσουν ιδιαίτερη σημασία σε διαφορετικές εκφάνσεις του αιγυπτιακού πολιτισμού και να βγάλουν φωτογραφίες. Επίσης είχαν διδαχθεί την αντίστοιχη ενότητα από το σχολικό βιβλίο και είχαν στη διάθεσή τους υλικό αναρτημένο στην πλατφόρμα e class, ενώ είχε προηγηθεί και συζήτηση για τον συγκεκριμένο πολιτισμό στη διάρκεια της εβδομαδιαίας συνάντησης.
Η ξενάγηση πραγματοποιήθηκε μέσα σε κλίμα πολύ ευχάριστο. Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και εντυπωσιάστηκαν τόσο από την ιστορία και τον πολιτισμό της Αιγύπτου, όσο και από τα εκθέματα!
Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία στο πιο σπουδαίο μουσείο της χώρας, σε ένα τμήμα – το αιγυπτιακό – που δεν είναι πάντα ανοικτό στο κοινό! Ευχαριστώ τους μαθητές και τις οικογένειές τους για την υλοποίηση άλλης μιας επίσκεψης.
Η υπεύθυνη Καθηγήτρια
Κορωνάκη Δέσποινα
-
Επίσκεψη στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΗΣΑΠ












Το Μουσείο βρίσκεται εντός του Κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού του Πειραιά.
Ξεκίνησε ως όραμα του Μανόλη Φωτόπουλου, συνταξιούχου υπαλλήλου του ΗΣΑΠ, το 1995, με στόχο ν’ αναδειχθεί η ιστορία του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου και ο ρόλος των Εργαζομένων στην Εταιρία.
Το Μουσείο εγκαινιάστηκε το 2005, αρχικά σε άλλη τοποθεσία και έχοντας στη συλλογή του 1250 αντικείμενα. Σήμερα, στο νέο τετραώροφο κτίριο, απ’ ότι μας είπε ο ξεναγός μας, ο κύριος Παύλος, ο οποίος είναι συνταξιούχος του ΗΣΑΠ, εκτίθενται 6000 αντικείμενα και στις αποθήκες του Μουσείου υπάρχουν άλλα 20.000 αντικείμενα που πρόκειται σταδιακά να εκτεθούν.
Το Μουσείο είναι ιδιωτικής πρωτοβουλίας και δεν χρηματοδοτείται από το κράτος αλλά στηρίζεται, κυρίως, σε χορηγίες. Περιλαμβάνει ενημερωτικό υλικό, φωτογραφίες και αντικείμενα από την προϊστορία του σιδηρόδρομου, το «θηρίο» της Κηφισιάς, στολές σιδηροδρομικών, εργαλεία, τμήματα του χυτηρίου, του μηχανουργείου και του ξυλουργείου, καθώς και πληροφορίες και εξαρτήματα για το τραμ της Παραλίας και του Περάματος. Στο ισόγειο υπάρχει μοντέλο βαγόνι 120 χρόνων ξύλινο, ελληνικής κατασκευής.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν, το ίδιο και κάποιοι από τους γονείς που μας συνόδευσαν στην περιήγηση. Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία σ’ ένα χώρο φτιαγμένο με αγάπη και μεγάλο μεράκι για την ιστορία των ηλεκτρικών σιδηροδρόμων!
Η υπεύθυνη Καθηγήτρια
Κορωνάκη Δέσποινα
-
Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά «Λαϊκός Πολιτισμός στον ψηφιακό μας κόσμο»



Στους χώρους του Θεάτρου, οι μαθητές συνεργάστηκαν δημιουργικά με αξιόλογους επαγγελματίες, συμμετέχοντας κατά ομάδες σε εργαστήριο της επιλογής τους (Υποκριτική, Ψηφιακή Σκηνογραφία, Μουσική, Σκηνοθεσία). Αποτέλεσμα των εργαστηρίων ήταν η παραγωγή δύο ολιγόλεπτων ψηφιακών παραστάσεων- ταινιών. Την προετοιμασία των μαθητών και την ενθάρρυνση για την συμμετοχή τους στο καινοτόμο πρόγραμμα επιμελήθηκαν οι Εκπαιδευτικοί Δήμητρα Βάντζου-Εικαστικά και Σοφία Σβάρνα-Μουσική. Η εκπαίδευση στην τέχνη και η εκπαίδευση διαμέσου της τέχνης, όπως διαπιστώθηκε, ήταν μια πολύπλευρη και πλούσια αισθητική εμπειρία και όχι μόνο, για τους μαθητές, οι οποίοι μεταξύ άλλων ασκήθηκαν σε δεξιότητες όπως: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία.
-
Συμμετοχή στην εκπαιδευτική δράση «Μυστήριο_52 ΜΥSTIKIT Ελευσίνα»
Η εκπαιδευτική αυτή δράση είχε ως κύριο στόχο με τη μορφή ενός ολοκληρωμένου Dο It Yourself – kit δράσης και εξερεύνησης να εφοδιάσει τους μαθητές με τον απαραίτητο εξοπλισμό για έρευνα, περιδιάβαση, επιτόπια παρατήρηση και καταγραφή μέσα και έξω από το σχολικό περιβάλλον, με σκοπό τη θέαση της καθημερινής ζωής ως μια ευκαιρία καλλιτεχνικής πράξης. Οι μαθητές έχοντας ως αφόρμηση τον μύθο της Δήμητρας περιηγήθηκαν στην πόλη του Πειραιά, παρατήρησαν, φωτογράφισαν, κατέγραψαν και τελικά δημιούργησαν τον δικό τους μύθο για την πόλη που στεγάζει το σχολείο μας.


-
Επίσκεψη στην Έκθεση Λουλουδιών



-
Συμμετοχή στην εκπαιδευτική δράση της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος «Scripta… Volant!»
Αρχικά, οι μαθητές έμαθαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την ιστορία της Εθνικής Βιβλιοθήκης και στη συνέχεια εργάστηκαν ομαδικά σε πηγές που τους δόθηκαν από τους υπεύθυνους της δράσης συγγράφοντας τις δικές τους μικρές εργασίες, τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια. Επιπρόσθετα, παρακολούθησαν ολιγόλεπτη ταινία animation, αναζήτησαν πτυχές του αλληγορικού της περιεχομένου και τη συνέδεσαν με τη δική τους εργασία επί των πηγών. Ο ευρύτερος στόχος της δράσης ήταν να γίνει αντιληπτή η αξία του βιβλίου και η σημασία του στον πνευματικό βίο του ανθρώπου.


-
Συμμετοχή στις μέρες ERASMUS

